Podsumowanie projektu „DEUTSCH HAT KLASSE”

Grupa uczniów naszego gimnazjum z klasy 2c ucząca się języka niemieckiego wzięła udział w ogólnopolskim projekcie ‘Deutsch hat Klasse ‘ / Niemiecki ma klasę’, organizowanym pod patronatem Instytutu Goethego w Warszawie.
Celem tego konkursu było takie zaaranżowanie sali lekcyjnej, w której prowadzony jest język niemiecki, żeby w maksymalny sposób sprzyjała uczeniu się języka i była przyjazna dla ucznia.
Mieliśmy wiele ciekawych pomysłów, które chcieliśmy wcielić w życie. Podczas cotygodniowych spotkań, na których miały miejsce istne burze mózgów dochodziliśmy do wspólnie wypracowanych kompromisów i rozwiązań. Najistotniejszym celem tego projektu była nasza partycypacja w aranżację sali. Tym razem to nie dyrekcja czy nauczyciel mieli wiodący głos w decyzjach, lecz my uczniowie.
Dzięki całemu procesowi planowania i wdrażania udało nam się w ramach tego projektu co nieco zrealizować, czym chcielibyśmy się pochwalić.

  • Jako że jesteśmy przedsiębiorczy, pozyskaliśmy sponsora, firmę Retech z Mielca
  • Wykonaliśmy plakat naszej grupy projektowej, który zyskał uznanie jury Instytutu Goethego i zajął 3. miejsce w konkursie na plakat. W rywalizacji wzięło udział 115 grup z całej Polski.
  • Jesteśmy ekologiczni, więc zorganizowaliśmy kącik ekologiczny i wzorcowo segregujemy nasze śmieci
  • Jesteśmy wrażliwi na piękno, dlatego urządziliśmy sobie małą galerię obrazów Gustava Klimta, nasze zdolne koleżanki z różnych klas namalowały piękne reprodukcje
  • Lubimy korzystać z ciekawych pomocy dydaktycznych, więc zrobiliśmy sobie kilka ciekawych ściąg, np. ściągę o pogodzie umieściliśmy na szybie, zaimki pytające umieściliśmy na kolorowych karteczkach i zerkamy na nie w razie potrzeby, a także podpisaliśmy najważniejsze przedmioty w naszej pracowni.
  • Wykonaliśmy kilkanaście tematycznych plakatów i wieszamy je z dumą na tablicach korkowych jak realizujemy poszczególne tematy.
  • Uporządkowaliśmy nasze pomoce w estetycznych nowo zakupionych pojemnikach, pudełeczkach i segregatorach
  • Mamy nowy designerski zegar, dzięki któremu wiemy ile jeszcze do końca lekcji
  • Archiwizujemy nasze pamiątki z podróży po krajach niemieckojęzycznych w postaci pocztówek i magnesów na nowej magnetycznej tablicy.
  • Zrobiliśmy różne plany ustawienia stolików: podkówkowy i wyspowy i zmieniamy ułożenie naszych stolików w zależności od sposobu pracy

Musimy przyznać, że nasza pracownia stała się przytulniejsza i sympatyczniejsza. Wielką frajdę sprawiało nam planowanie zmian. Poczuliśmy się odpowiedzialni za nasze działania i uwierzcie nam, nie jest to taka prosta sprawa, być za coś od początku do końca odpowiedzialnym. Cała nasza działalność w projekcie była prowadzona pod czujnym okiem naszej pani od niemieckiego, pani Marty Horeczy, która nas w ten projekt’ wciągnęła’.
Grupa projektowa ‘Deutsch hat Klasse’