Podczas zajęć z edukacji matematycznej prowadzonych metodą M Montessori dzieci w kl. 2a rozwijały umiejętności przeliczania elementów ,mnożenia i dzielenia. Wykorzystały ciekawe pomoce dydaktyczne z ,,Kuferka ucznia”- pchełki, patyczki piankowe i kartoniki z liczbami do układania działań. Działały na konkretach i poprzez manipulowanie przedmiotami budowały wyobrażenia- w ten sposób myślenie dzieci przechodziło z poziomu konkretnego na hipotetyczno-abstrakcyjny. Uczniowie w ten sposób zdobywali doświadczenie co sprawiało im satysfakcję i prowadziło do sukcesu. Matematyka w ujęciu M. Montessori to nic innego jak odkrywanie i poznawanie świata. Ludzki umysł jest z natury matematyczny i każde dziecko ma potencjał żeby go rozwinąć. Przez umysł matematyczny rozumiemy zdolność do logicznego i dokładnego myślenia jak i zdolność do spostrzegania zależności między różnymi rzeczami – klasyfikowanie, szacowanie. I takie właśnie zajęcia prowadzone metodą M. Montessori rozwijają zainteresowania matematyczne u dzieci.