Udział naszych uczniów w projekcie edukacyjno-językowym
W dniach 13-20 marca 2016 roku 43 uczniów ZSO nr1 w Mielcu wraz z opiekunami
(B. Iwanicz, J. Gładyszewska, K. Nowińska-Furdyna oraz L. Przybyło) wzięło udział w projekcie edukacyjno-językowym. Podczas wyjazdu uczniowie wykonywali serię zadań językowych związanych z odwiedzanymi miejscami. To dało im realną szansę skonfrontowania swoich umiejętności językowych z językiem używanym przez mieszkańców odwiedzanych miast, a także poszerzenia wiedzy. Ponadto uczniowie brali udział w zajęciach językowych prowadzonych przez kierownika projektu, a także otrzymali zeszyty językowe do uzupełniania w trakcie wyjazdu.
Miejsca, które zostały odwiedzone przez naszą grupę:
ILFRACOMBE to turystyczna miejscowość położona nad Oceanem Atlantyckim urzekająca widokiem klifów zalewanych falami oceanu. Symbolem miasta widocznym z każdego punktu jest postać kobiety, która jest alegorią prawdy i sprawiedliwości. ILFRACOMBE słynie z pięknego portu gdzie cumują jachty, łodzie i kutry rybackie. W takim cudownym miejscu był nasz hostel OCEAN BACKPACKERS, gdzie spędziliśmy 5 nocy. W przeciwieństwie do polskich kogutów budziły nas atlantyckie mewy i promienie słoneczne, a o nasze brzuszki dbała pani Gosia, która zasługuje na tytuł Master Chefa.
PLYMOUTH to najstarszy port, z którego w 1620r. uciekli Pielgrzymi przed prześladowaniami religijnymi na statku zwanym Mayflower. Po spacerze malowniczymi alejami nadmorskimi, poszliśmy do oceanarium. Zaskoczyło nas bogactwo gatunków zwierząt morskich, między innymi płaszczki pływające nad naszymi głowami, rekiny straszące nas swym zabójczym wzrokiem oraz żółw dostojnie prezentujący swe wdzięki.
Wizyta w angielskiej szkole w miejscowości OKEHAMPTON. Oczekiwaliśmy jej z niecierpliwością, a jednocześnie z obawą, czy nasze umiejętności językowe będą wystarczające. Niepotrzebnie denerwowaliśmy się. Każdy z nas poradził sobie znakomicie. Uczestniczyliśmy w różnych lekcjach: krojenie bażanta na biologii, walka mieczami na zajęciach z dramy, gotowanie potraw lokalnych, muzyka regionalna, reakcje chemiczne, matematyka i historia po angielsku, a nawet niektórzy z nas obserwowali zmagania naszych angielskich kolegów z arkuszami egzaminacyjnymi. Nasi rówieśnicy oprowadzili nas po swojej szkole pokazując najciekawsze miejsca i opowiadając anegdoty z życia szkoły.
W promieniach popołudniowego słońca ruszyliśmy do EXETER, miasta z bogatą historią i kulturą. Pierwsze kroki skierowaliśmy do słynnej, monumentalnej, średniowiecznej Exeter Cathedral z charakterystycznymi normańskimi wieżami i najdłuższym na świecie gotyckim sklepieniem. Następnie odwiedziliśmy Królewskie Muzeum Alberta, które zyskało zaszczytne miano „Muzeum Roku 2012”. Exeter to miejsce, w którym znajdują się dobrze zachowane ruiny zamku Rougemont Castle zbudowanego przez Willhelma Zdobywcę, miejsce ostatniego udokumentowanego spalenia czarownic oraz Quayside, część miasta, która przez wieki służyła jako port i przystań dla łodzi handlowych, obecnie miejsce pełne restauracji, uroczych kafejek i straganów z lokalnym rękodziełem.
Rozwijaliśmy nie tylko wiedzę historyczną, ale również poszerzyliśmy wiadomości biologiczne uczestnicząc w EDEN PROJECT. Eden Projekt to jeden z najbardziej zadziwiających ogrodów botanicznych świata stworzony w starym wyrobisku skały kaolinu. Zasadniczą częścią ogrodu jest budowla składająca się z przepuszczających światło kopuł, w której hodowane są rośliny ze wszystkich części świata. Kopuły wykonano z sześciokątnych półprzezroczystych plastrów mających zdolność przepuszczania wilgoci i powietrza. Całość podzielona jest na dwa środowiska: biom tropikalny wilgotny i biom tropikalny suchy. Na zewnątrz kopuł znajduje się tzw. biom zewnętrzny. W ogrodzie zgromadzono kilkanaście tysięcy roślin z całego świata. Naprawdę warto ten ogród zobaczyć!!!
Podczas wyjazdu wykonywaliśmy serię zadań językowych związanych z odwiedzanymi miejscami. Nasz projekt nie tylko był związany ze zwiedzaniem ciekawych miejsc, ale również z doskonaleniem umiejętności językowych w życiu codziennym. Wcieliliśmy sie w detektywów, którzy podążając tropem, musieli odnaleźć przestępcę. Aby rozwikłać poszczególne zagadki musieliśmy porozmawiać z mieszkańcami zdobywając cenne wskazówki.
Stolica Anglii - LONDYN przywitała nas słońcem. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od herbatki u królowej. Jednak nie zastaliśmy jej w domu, czyli w Buckingham Palace. W trakcie spaceru londyńskimi ulicami, mieliśmy okazję zobaczyć między innymi słynnego Big Bena, Houses of Parliament, Westminster Cathedral, gdzie m.in. odbył się ślub stulecia Kate i Williama, Downing Street, siedziba premiera Wielkiej Brytanii, znane nam do tej pory tylko z telewizji. Ogromną atrakcją było wejście na London Eye. W czasie półgodzinnej jazdy podziwialiśmy widoki tego cudownego miasta. W ramach zajęć językowych w National Museum odnaleźliśmy między innymi Słoneczniki Van Gogha. Odwiedziliśmy również Trafalgar Square, China Town, charakterystyczna chińska dzielnica, Piccadilly Circus. Ostatnim punktem programu była słodka niespodzianka, czyli wizyta w świecie M&Msów.